UE5 で Chaos Destruction Demo を動かす

マーケットプレイスで提供されるものは現状では 4.26 までのサポートなんですが、「完全なプロジェクト形式」でも作成してしまってから UE5 で起動すればたいていは動いたりします。

ラーニングで提供されている Chaos Destruction Demo も同様かと思ってみたものの、このプロジェクトは普通の 4.26 でも動作しないので一筋縄ではいかず。

Chaos Destruction Demo in Unreal Engine 5 - Community / Community Content, Tools and Tutorials - Unreal Engine Forums

上記のフォーラム記事の方法でうまくいったのでメモ。

  • In the launcher, switch to the Learn-Tab and download the Chaos Destruction Demo
  • A new project with the same name should be created. Right click and click on “Go to Folder”
  • In the explorer, right-click on the .uproject file and open with notepad (or similar) and delete the “MeshEditor”-plugin entry.
  • Then, right-click on the .uproject file and click on “Switch engine version”
  • Chose UE5EA. This will end up with an error, which you simply dismiss.
  • Right-click the .uproject file again and click on “Create visual studio files”. This will also end up with an error which you also dismiss.
  • Then go into the Source folder and open both .cs files.
  • Here you need to delete or comment out the PhysX, APEX, Cloth, QueryStructure and BuildEnviroment variables. It should look like this:

記事内では上記の順に書かれているが、私の手元では、 Create visual studio files (エクスプローラーでは Generate Visual Studio project files )をしても、 sln が作成されず、もう一度実行することで生成された。 ただ、先に Source/*.csコメントアウトを実施してから Generate Visual Studio project files を実行することでスムーズに進められる気もする。

Visual Studio のビルドは、手元の環境では Development Editor, Win64 でビルドした。

機嫌よく動いてくれていてありがたい。 f:id:dany1468:20210715062424p:plain