UE5 で Chaos Destruction Demo を動かす
マーケットプレイスで提供されるものは現状では 4.26 までのサポートなんですが、「完全なプロジェクト形式」でも作成してしまってから UE5 で起動すればたいていは動いたりします。
ラーニングで提供されている Chaos Destruction Demo も同様かと思ってみたものの、このプロジェクトは普通の 4.26 でも動作しないので一筋縄ではいかず。
上記のフォーラム記事の方法でうまくいったのでメモ。
- In the launcher, switch to the Learn-Tab and download the Chaos Destruction Demo
- A new project with the same name should be created. Right click and click on “Go to Folder”
- In the explorer, right-click on the .uproject file and open with notepad (or similar) and delete the “MeshEditor”-plugin entry.
- Then, right-click on the .uproject file and click on “Switch engine version”
- Chose UE5EA. This will end up with an error, which you simply dismiss.
- Right-click the .uproject file again and click on “Create visual studio files”. This will also end up with an error which you also dismiss.
- Then go into the Source folder and open both .cs files.
- Here you need to delete or comment out the PhysX, APEX, Cloth, QueryStructure and BuildEnviroment variables. It should look like this:
記事内では上記の順に書かれているが、私の手元では、 Create visual studio files
(エクスプローラーでは Generate Visual Studio project files
)をしても、 sln
が作成されず、もう一度実行することで生成された。
ただ、先に Source/*.cs
のコメントアウトを実施してから Generate Visual Studio project files
を実行することでスムーズに進められる気もする。
Visual Studio のビルドは、手元の環境では Development Editor
, Win64
でビルドした。
機嫌よく動いてくれていてありがたい。